Rólunk írták
részlet az „AUTÓVEZETŐ „ című újságból Tapasztalatok, megfontolandó érvek Lehetőségem nyílt arra, hogy munkatársammal együtt egy egész napos gyakorlati tréning keretében próbálhassam ki az Ikotics - féle speciálisan kialakított Mercedes Vitó 108 CDI gépkocsit. Az első meglepetés a gyakorló pályára történt megérkezésünkkor ért, mivel bevallom, kételkedtem kicsit abban, hogy ez a jármű 15 perc alatt tréningre kész állapotba hozható. A gyakorló pályát úgy jelöltük ki a bójákkal, hogy különböző ívű kanya rok, szlalom feladat és változó sugarú 8-asok végrehajtására legyen alkalmas. Ezután kezdődött a "tánc". Tapasztalhattuk, hogy az autó már 5 km/ óra sebességtől produkálja a különböző megcsúszásokat, farolásokat. További érdekességnek mutatkozott, hogy a volánnál ülve úgymond minden pillanatban "akció" van, nincs üresjárat, folyamatosan korrigálni kell a kormánnyal és a gázpedállal ahhoz, hogy a kijelölt pályán maradjunk. A tapasztaltak alapján - a hazai közlekedésbiztonság javításának lehetőségeit latolgatva - a következő gondolatok fogalmazódtak meg bennünk: Hasznos lenne a járművezetők alapképzésének részévé tenni egy ilyen járművel történő "csúszós tréninget". Ehhez hasonló példát láthattunk már Svédországban is, ahol a gyakorlati képzés utolsó szakasza (minimum 3 óra) a csúszós pályán történő vezetés, amelyet körzetesített módon egy erre felkészült, megfelelő pályával rendelkező iskolában tartanak. Ráadásul itt a speciális csúszós pálya tetemes költségei az Ikotics-féle tréningautó alkalmazásával megtakaríthatók.
Az is meggondolandó, hogy milyen módon lenne felhasználható a gyakorlati szakoktatók képzésében és továbbképzésében, éppen a teljesítményképes tudásuk fokozása érdekében. Végül és nem utolsó sorban az autó speciális tulajdonságait (szimulációs lehetőség 5 km/óra sebességtől) kihasználva megfontolandó, hogy milyen módon lenne ez illeszthető a jelenleg már működő hazai csúszós pályák programjaihoz. Halász László
|
Vízen csúszkáltak a mentők Budapest - Fehér Attila (29) még sohasem került rázós helyzetbe munkája során, pedig már hat éve mentőzik. Tegnap az Ikotics-féle tréningautóval a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági pályáján alaposan megtapasztalhatta, milyen érzés, amikor egy váratlan jegesedés miatt elveszíti uralmát a gépjármű felett. Az OMSZ állományából tegnap száz életmentő sofőrnek volt alkalma, hogy vezetési tudományát szélsőséges helyzetben tesztelje, az 1,3 milliós tréning költségét egy gumigyártó cég állta. |
MENTŐAUTÓK KERESZTBEN
Több, mint száz mentőautó-vezető próbálta ki a közelmúltban, milyen érzés jégen csúszni egy vezetéstechnikai tréningen „Mentő Akció" néven a Continental abroncsok forgalmazója anyagi támogatást nyújtott az Országos Mentőszolgálatnak (OMSZ). Összesen 1,3 millió forint gyűlt össze, az összeg a jótékonysági akció időtartama alatt ,az értékesített Continental és Uniroyal gumiabroncsok nettó árának 3 százalékából jött össze. Ezt a pénzt az OMSZ teljes egészében a mentőautó sofőrök vezetéstechnikai képzésére fordította. A gyakorláshoz felhasználták az Ikotics István által kifejlesztett speciális tréningautót is. |
Valamikor , kellem írta:
Tegnap a Duna parton sétálva csodát láttam. A mentőgépkocsi-vezető fiúknak volt ott továbbképzés. Na a csoda nem ez, hanem az ami ezen az autón történt . Amikor vége volt a továbbképzésnek (kiürült a terület) oda osontam és kézzel megtapogattam azt a területet ahol az autó kerekei gurultak. Nem akartam elhinni, hogy nem volt jeges az úttest, nem volt havas, nem csúszott! Pedig a szememmel láttam, hogy csúszik az autó (nyár derekán)!! A Mercedes Vitón volt egy internet cím. A délutánom arra szántam, hogy utána nézzek a dolognak. Mint kiderült ez az autó egy dunaújvárosi férfi találmánya Ikotics István és egyedülálló világszerte. Komoly továbbképzéseket végeznek vele országszerte már évek óta. Büszkék lehetnénk mi dunaújvárosiak,ha hallottunk volna róla. A város vezetői tudják-e egyáltalán, hogy hivatalból is büszkék lehetnének!!! |
Polgárőrök közlekedésbiztonsági megmérettetése
Országos döntő a Készenléti Rendőrség objektumában részlet a cikkből:- ......................... .A közlekedésbiztonsági megmérettetéshez, a zord időjárási körülmények közötti, csúszós úton történő járművezetési tudás kipróbálásához, a készségek gyakorlásához azonban „eljegesedett útfelületre" is szükség van, és hogy ezt biztonságos körülmények között is gyakorolni, a tudásukat „veszélymentes övezetben" összemérni lehessen, az Ikotics-féle mobil szimulátor adta gyakorlási-versengési lehetőség kiváló eszköznek bizonyult. A versenynek, bár nyugodtan állíthatjuk: az Országos Rendőr-főkapitányság Készenléti Rendőrsége vendégszeretetének köszönhető rendkívül színvonalas, pompás ebéddel egybekötött, valamennyi résztvevő: versenyző és kísérő számára remek élményt nyújtó nagyszerű rendezvény színvonalát emelte, hogy a mobil szimulátorban a versenyt irányító instruktor maga Ikotics István, az eszköz megtervezője és a know-how kidolgozója volt. |